Αναξίμανδρος
Αριστοτέλης
Θαλής
Λιαντίνης Δ.
Πλάτων
Πλωτίνος
Σωκράτης |
Τι είναι το Filosofia.GR: Πρώτα απόλα
δεν έχετε να κάνετε με εταιρείες ή ομάδες επιστημόνων, αλλά με ένα
-μεταπτυχιακό πλέον- φοιτητή του Φ.Π.Ψ. της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Το όνομά μου είναι William Afham
και μένω σε κάποια υποβαθμισμένη περιοχή της Δυτικής Αθήνας.
Καταρχάς, ευχαριστώ την εταιρεία
Hyper Center
για την υποστήριξή της στην ανάπτυξη, φιλοξενία και δημιουργία της
παρούσης ιστοσελίδας.
Εκτός από το φιλοσοφικό, αρθρογραφικό και
επιστημονικό περιεχόμενο, θα βρείτε ένα
ελεύθερο βήμα έκφρασης, όπου και σας περιμένω να συζητήσουμε.
Ολόκληρο το (φιλοσοφικό) υλικό των σελίδων, αποτελούν προϊόν αποκλειστικά δικής μου
εργασίας, η οποία παραδόθηκε (χωρίς τις καυστικές ατάκες που προστέθηκαν εκ
των υστέρων) σε καθηγητές του Παν/μίου Αθηνών. Οι τελευταίοι δεν αξιώθηκαν
ούτε καν να την ανοίξουν. Ο βασικός λόγος που
δημιουργήθηκε αυτή η ιστοσελίδα είναι ότι θα ήθελα
να είναι προσιτές στον καθένα χρήστη του Internet εντελώς δωρεάν οι βασικές
αρχές του Φιλοσοφείν. Επιπλέον, να δώσω χρήσιμο υλικό σε εκείνους που
ενδιαφέρονται άμεσα (φοιτητές, καθηγητές κ.τ.λ). Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε
να πάρετε ιδέες αλλά και να αντιγράψετε ελεύθερα όλα τα περιεχόμενα της
ιστοσελίδας αυτής (εκτός βέβαια από τα ελάχιστα άρθρα που φέρουν το όνομα
κάποιου άλλου). Το μόνο που δεν επιτρέπεται είναι
να τα αξιοποιήσετε εμπορικά με οποιοδήποτε τρόπο.
Όταν πρωτομπήκα στο Πανεπιστήμιο και στο συγκεκριμένο τμήμα (Φιλοσοφία-Παιδαγωγική-Ψυχολογία
Αθηνών) που ήταν η κύριά
μου επιθυμία, περίμενα έναν κόσμο διαφορετικό. Μία σχολή που θα ενδιαφερόταν
να αναπτύξει τα ενδιαφέροντα του φοιτητή, μία σχολή όπου θα κυριαρχούσε η
πνευματική ευρύτητα και η ανάλογη ανεκτικότητα στη διαφορετική άποψη. Το
μόνο που συνάντησα όμως ήταν:
α) Καθηγητές που μιλούσαν συνεχώς για
τις σπουδές που είχαν κάνει. Για παράδειγμα, την πρώτη μέρα του πρώτου εξαμήνου,
ο τότε αντιπρύτανης ξόδεψε
ένα μισάωρο να μας μιλάει για τις διατριβές και τα διδακτορικά του με
κατάληξη τη φράση: "...το τμήμα σας θα έπρεπε να θεωρεί τιμή του που, ενώ
είμαι αντιπρύτανης και έχω αυξημένα καθήκοντα, έρχομαι και σας κάνω
μάθημα..." Βέβαια τον κύριο δεν τον ξαναείδα στις παραδόσεις, γιατί
έκτοτε
έστελνε κάποιον παρατρεχάμενο. Εμένα πάντως το
πρόγραμμά μου δεν τον ανέφερε τον κύριο παρατρεχάμενο.
β) Καθηγητές χωρίς συγγράμματα για τους
φοιτητές!!!
Το διανοείσθε;; Το μάθημα γινόταν με
φωτοτυπίες σημειώσεων φοιτητών ή φωτοτυπίες από βιβλία που ενδεχόμενα κάποτε
θα εκδίδονταν επίσημα!!! Λαμβανομένου υπόψη ότι πάντα υπάρχουν
κονδύλια για την έκδοση βιβλίων, τότε συμβαίνουν δυο πράγματα: Πρώτον, είτε
δεν είχαν γράψει οι άνθρωποι τίποτε που να ήταν σχετικό με το μάθημα που
έκαναν, είτε δεύτερον είχαν τσεπώσει τα κονδύλια προτού εκδοθεί οτιδήποτε,
με αποτέλεσμα να μην εκδοθεί και οτιδήποτε. Αν υπάρχει και κάποιος άλλος
λόγος, παρακαλώ όποιος γνωρίζει την τύχη των βιβλίων να επικοινωνήσει μαζί
μου, είτε να απευθυνθεί στην Αγγελική Νικολούλη.
γ) Φοιτητές που τους ζητήθηκε μια φορά στα 10 χρόνια να γράψουν και να
παρουσιάσουν εργασία, και το πρώτο πράγμα που τους ήρθε στο μυαλό να
αναπτύξουν ήταν η προέλευση των τσιγγάνων!! Δε λέω, καλοί οι τσιγγάνοι και
μακριά από εμάς οποιουδήποτε είδους ρατσισμός, αλλά τι σχέση Θεέ μου μπορεί
να έχουν με το μάθημα της Πολιτικής Φιλοσοφίας;;;
δ) Μαθήματα εξαμήνου με τίτλους όπως: "Η ιστορία της Γαλλίας", "η Ψυχολογία
του Αθλητή", "Δυναμική της ομάδας", "Μουσείο και σχολείο" κλπ. Πιστεύετε ότι
αν συγγράψω μια διατριβή με τίτλο "Η Φιλοσοφία της Παντόφλας", ή "Πορνείο
και σχολείο", ή "Η ιστορία της Ζιμπάμπουε" θα πάρω την έδρα που μου
ανήκει;;; Πιστεύω ότι μπορώ να αναπτύξω και τα 3 θέματα και να γράψω από 200
σελίδες στο καθένα. Εκτός αν θεωρείτε ότι η Παντόφλα, τα Πορνεία και η
Ζιμπάμπουε δεν εντάσσονται στον ανθρώπινο κόσμο.
ε) Πρωτόγονες καταστάσεις από τις βιβλιοθήκες μέχρι τη
γραμματεία! Για να δανειστώ ένα βιβλίο σήμερα πρέπει να αφήσω στο
βιβλιοθηκονόμο ή την φοιτητική μου ταυτότητα, ή την αστυνομική μου
ταυτότητα, ή το δίπλωμα οδήγησης!!!!!! ΚΥΡΙΟΙ ΔΕ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ
ΠΑΡΑΝΟΜΗ Η ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΕΓΓΡΑΦΟΥ;;; Και όμως, κανείς δε
διαμαρτύρεται!
στ) Στη γραμματεία πάλι, για να δηλώσω τα μαθήματα πρέπει να στριμωχτώ μία
φορά μέσα σε 100 άτομα για να μπω να πάρω τα χαρτιά, άλλη μια φορά για να
βγω, άλλη μια φορά για να μπω να τα παραδώσω συμπληρωμένα, και άλλη μια φορά
για να φύγω. Όταν ρώτησα το Γραμματέα για ποιο λόγο δεν αφήνει έξω από τη
γραμματεία, σε ένα τραπεζάκι μερικές φωτοτυπίες δηλώσεων για να
στριμωχνόμαστε μόνο μια φορά, εκείνος απάντησε ότι τα κακά παιδάκια είτε θα
τις πετούσαν, είτε θα τις έκαναν σαΐτες αυτές τις πανάκριβες
φωτοτυπίες....Για να μάθεις επίσης αν έχει βγει ο βαθμός σου σε κάποιο
μάθημα πρέπει να ψάξεις κατά μέσο όρο 30-40λεπτά στις στοίβες των άναρχα
αναρτημένων πινάκων βαθμολογίας. Αν δεν έχει βγει ο βαθμός σου, ή βλέπεις τα
ονόματα όλων των άλλων εκτός από το δικό σου, δεν πειράζει, κανείς δεν ξέρει
τι συμβαίνει και ούτε εσύ πρόκειται να μάθεις...
ζ) Κραυγαλέες περιπτώσεις ευνοιοκρατίας και απατεωνιάς. Πριν από 1-2 χρόνια,
όταν κοίταξα από περιέργεια τους πίνακες με τις υποτροφίες του τομέα
Ψυχολογίας είδα τρία ονόματα φοιτητών με την ίδια ακριβώς βαθμολογία: Γιαννίτσας 9,13. Γιαννίτσα 9,13. Μουτσοπούλου 9,13. Κατά σύμπτωση υπάρχει
κ.Γιαννίτσας καθηγητής Ψυχολογίας και κ.Μουτσόπουλος πολυβραβευμένος
καθηγητής Φιλοσοφίας. Είδατε τι κάνει το κληρονομικό χάρισμα;; Και μετά μου
λέτε εμένα για τα Μέντιουμ και τις χαρτορίχτρες.
η) 2 εργασίες μου ζητήθηκαν σε όλα τα έτη, και αυτές ούτε καν εξετάσθηκαν
αφού τις παρέδωσα. Πράγμα που σημαίνει ότι μπορώ άνετα να βγάλω φωτοτυπία
την εργασία κάποιου άλλου ατόμου, να αλλάξω τα ονόματα και τις ημερομηνίες
και...Βουαλααα!! Ψεκάστε σκουπίστε τελειώσατε. Γι αυτό καλά σας λέω εγώ,
γιατί να κουράζεστε; Αντιγράψτε ό,τι κείμενο βρείτε σε αυτές τις σελίδες και
παραδώστε το αυτολεξεί. Δεν πρόκειται να καταλάβουν Χριστό.
θ) Καθηγητές που έχουν να παράγουν έργο 20ετίες ολόκληρες. Καθηγητές που
έχουν ξεχάσει να γράφουν το όνομά τους. Καθηγητές που πλέον είναι άσχετοι με
το αντικείμενό τους. Καθηγητές που γίνονται ρεζίλη από επιστημονικές απόψεις
φοιτητών (όσες υπάρχουν τελοσπάντων). Καθηγητές που έχουν χάσει επαφή με το
γύρω τους περιβάλλον και ρωτάνε ποιος είναι ο τίτλος του μαθήματος που
κάνουν.
Πάντα θα είμαι διαθέσιμος να δεχτώ, αλλά και να δημοσιεύσω άρθρα δικά σας
στις παρούσες σελίδες. Χρησιμοποιήστε είτε τη φόρμα
επικοινωνίας που υπάρχει στις σελίδες, είτε το email:
afham@filosofia.gr
...με αγάπη και σεβασμό στους σκέπτοντες και
τους επισκέπτονες, William Afham.
|
Οι απόγονοι του Σωκράτη
Αφορισμοί
Είμαι ελεύθερος;
Ώρα για αναδόμηση
Όρια της ανθρώπινης ύπαρξης
Ο σκοπός της ζωής του ανθρώπου
Αμφισβήτηση και σεβασμός
Περί Σωκράτη και Περικλή
Υπόδειγμα ομηρικής διδασκαλίας
Φιλοσοφία, το «γιατί»
Περί θρησκείας
Παιδαγωγοί και βέβηλοι
Το θεμέλιο του κριτικού στοχασμού
Φιλοσοφία τεχνολογίας |